La educación cooperativa en Uruguay: de la dispersión a la articulación

  • Cecilia Tenaglia Universidad de la República, Uruguay
  • María Inés Vázquez
Keywords: cooperatives, information, training, education, articulation

Abstract

Having a history of cooperative training through private institutes and federations of more than 60 years, the Uruguayan cooperative movement promotes and installs in 2008, through the General Law of Cooperatives and the creation of INACOOP, the necessary resources to promote itself. Since then, training in cooperativism movement, favored by co-financing between the state and cooperatives, and taking advantage of the dialogue with public institutions consolidates agreements. The uruguayan cooperativism counts with the state professional technical training system for the labor conversion of cooperative members, with the formal educational system and the academy to expand knowledge in society, and with state officials to insert cooperative legality into their procedures.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Cecilia Tenaglia, Universidad de la República, Uruguay

Socióloga, Ms. Economía social y empresa cooperativa por Mondragón Unibertsitatea, Directora de Formación y Educación en INACOOP, Prof. invitada en el Posgrado Economía y Gestión para la Inclusión de FCEA, Universidad de la República.

María Inés Vázquez

Contadora Pública, Licenciada en Administración, Ms. Economía social y empresa cooperativa por Mondragón Unibertsitatea, Mg. en Desarrollo Humano FLACSO Argentina, Profesora Agregada Departamento Ciencias de la Administración – FCEA - UDELAR. Coordinadora de Eje Cooperativismo del Diploma de Economía y Gestión para la Inclusión.

Published
2023-02-17
How to Cite
Tenaglia, Cecilia, and María Inés Vázquez. 2023. “La educación Cooperativa En Uruguay: De La dispersión a La articulación”. Deusto Estudios Cooperativos, no. 21 (February), 241-72. https://doi.org/10.18543/dec.2677.